sâmbătă, 22 octombrie 2016

Datoriile fata de Dumnezeu, Clasa a 9 a


In vechime iudeii il vedeau pe Dumnezeu foarte autoritar, foarte aspru, gata sa pedepseasca orice greseala. Din aceasta cauza, iudeilor le era frica sa pronunte numele lui Dumnezeu. Cand o faceau, o faceau cu cutremur. Nu il pronuntau la toate nimicurile. Cand scriau numele lui Yahweh, nu scriau vocalele ci doar consoanele.

Iisus schimba aceasta perspectiva. El ne invata sa il numim pe Dumnezeu "Tatal nostru". Deci, inalta relatia om-Dumnezeu la o relatie de iubire parinteasca fiu-parinte.

Intelegem deci faptul ca relatia omului cu Dumnezeu este asemanatoare relatiei fiu-parinte.

Fiul/credinciosul fata de parintele/Dumnezeul sau va:

- asculta (din iubire fata de parintele sau) de poruncile/indemnurile parintesti. ”Căci iubirea de Dumnezeu aceasta este: Să-I păzim poruncile.”, (1 Ioan 5, 3) ”Cel ce are poruncile Mele și le păzește, acela este cel ce Mă iubeşte.” (Ioan 14, 21).

- raspunde afirmativ invitatiei parintelui de a participa la cina cea de taina (Sfanta Liturghie si Sf. Impartasanie);  „Şi le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veţi mânca trupul Fiului Omului şi nu veţi bea sângele Lui, nu veţi avea viaţă în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţă veşnică, şi Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul este adevărată mâncare şi sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu rămâne întru Mine şi Eu întru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu şi Eu viez pentru Tatăl, şi cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine” (Ioan 6, 53-57).

- fi sincer in relatia sa cu parintele (la Sf. Spovedanie); Dumnezeu care este cunoscatorul inimilor nu poate fi mintit. Nu minti duhovnicul, ci pe Dumnezeu. Ganditi-va ce ar gandi un parinte care stie cu lux de amanunte boacana copilului cand odrasla lui ar spune doar o mica parte din adevar!

- fi in relatii bune cu fratii sai (in Hristos)/semenii sai. „De va zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele său urăşte, mincinos este; că cel ce nu iubeşte pe fratele său pe care l-a văzut, pe Dumnezeu pe Care nu L-a văzut cum poate să-L iubească?” (I In. 4, 20). Şi iarăşi zice Sfântul Ioan: „Cel ce iubeşte pe Dumnezeu, să iubească şi pe fratele său” (I In. 4, 21).

Textul de mai sus il puteti descarca de aici:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Best Buy Printable Coupons